ثبت‌نام در رشته‌های بدون‌آزمون دوره‌های کاردانی و کارشناسی پیوسته دانشگاه آزاد اسلامی از ۳۰ آذرماه آغاز شد و تا روز چهارشنبه ۳ دی‌ماه ادامه دارد.

متقاضیان برای ثبت‌نام باید به سایت دانشگاه آزاد اسلامی مراجعه و در صورت واجد شرایط بودن ثبت‌نام کنند.

متقاضیان می‌توانند نسبت به انتخاب ۲۰ رشته‌شهر از یک مجموعه و یک نظام آموزشی از میان رشته‌شهرهای ارائه شده در سامانه اقدام کنند.

متقاضیانی که تمایل به انتخاب رشته‌شهر از نظام‌های آموزشی متفاوت دارند می‌توانند مجدداً با خرید کارت اینترنتی ثبت‌نام نسبت به انتخاب ۲۰ رشته‌شهر از نظام آموزشی دیگر اقدام کنند.

داوطلبان بایستی معدل کتبی دیپلم خود را دقیقاً مطابق معدل مندرج در مدرک فارغ‌التحصیلی درج کنند، چراکه در صورت مغایرت اعلامی با معدل مندرج در مدرک فارغ‌التحصیلی از ثبت‌نام و ادامه تحصیل فرد جلوگیری خواهد شد و قبولی آن‌ها لغو می‌شود.

از آنجا که پذیرش داوطلبان صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی (معدل کتبی دیپلم) صورت می‌پذیرد و نظر به این که دروس امتحانی داوطلبان دیپلمه با توجه به نوع دیپلم آنان (ریاضی، تجربی، انسانی و …) متفاوت است لذا چنانچه نوع دیپلم داوطلب با گروه آزمایشی که متقاضی آن می‌شود متفاوت باشد، درصد اعمال معدل کتبی متفاوت خواهد بود که در این خصوص داوطلبان می‌توانند به جدول زیر توجه کنند.

اعمال سهمیه ایثارگران در پذیرش

۲۵ درصد ظرفیت هر کد رشته‌محل به همسر و فرزندان شهدا، آزادگان و همسر و فرزندان آنان، جانبازان ۲۵ درصد و بالاتر و همسر و فرزندان آن اختصاص دارد. ۵ درصد ظرفیت هر کد رشته محل نیز به جانبازان زیر ۲۵ درصد و همسر و فرزندان آنان و همسر و فرزندان رزمندگان حداقل ۶ ماه حضور داوطلبانه در جبه اختصاص دارد.

آموزش در دانشگاه آزاد اسلامی بر اساس نظام واحدی است. در این نظام هر درس با توجه به سرفصل و حجم مطالب از یک، دو، سه و یا چهار واحد درسی تشکیل شده است. دانشجویان در هر نیمسال تحصیلی با انتخاب تعدادی از دروس بر اساس ضوابط مربوط و حضور در کلاس‌های نظری و عملی آن‌ها، در پایان نیمسال تحصیلی در امتحان آن دروس شرکت می‌کنند و پس از موفقیت در امتحان کلیه دروس فارغ‌التحصیل می‌شوند.

در این نظام آموزشی چنانچه دانشجویی در یک درس نمره قبولی نیاورد، ملزم به گذراندن مجدد همان درس است. بر اساس مفاد آیین‌نامه آموزشی تعداد واحدهای درسی لازم برای گذراندن دوره کارشناسی بر طبق مصوبات شورای عالی برنامه‌ریزی تعیین و اعلام می‌شود.