ردکردن این

مستندسازان ایران غریبانه کار می‌کنند، با سختی فراوان و البته بدون هیچ پشتوانه‌ای

یک مستندساز حاضر در جشنواره سینما حقیقت، برگزاری این جشنواره در شرایط کرونایی را حتی به شکل آنلاین، احترام به مستندسازانی دانست که در غربت و با شرایط سخت کار می‌کنند و دست از تولید برنداشته‌اند.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما و تئاتر گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، برپایی جشنواره سینما حقیقت آن هم در شرایط کرونایی محفلی برای توجه بیش از پیش به مقوله سینمای مستند و کارکردهای آن است که در قیاس با سینمای داستانی معمولا مجهور و مغفول واقع می‌شود. به بهانه برپایی این جشنواره گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا سراغ یکی از کارگردانان حاضر در این جشنواره رفته و با وی گفتگویی داشته است.

مسعود زارعیان مستندسازی است که پیش از این با مستندهایی در بخش‌های مسابقه ملی و جایزه شهید آوینی جشنواره «سینماحقیقت» حضور داشته و امسال هم با مستند «پروانگی» که به زندگی بیماران «ای بی» مربوط است، در چهاردهمین دوره جشنواره سینما حقیقت حضور یافته است.

در حین ساخت مستندی درباره کرونا، کرونایی شدم

زارعیان در ابتدای گفتگوی خود با آنا، با اشاره به اینکه فروردین ماه و همان اوایل شیوع کرونا به این بیماری مبتلا شده است، گفت: با فیلمنامه‌ای مشخص مشغول ساخت مستندی درباره کرونا بودم که در حین فیلمبرداری علائم کرونا بروز پیدا کرد؛ قصد داشتم در این مستند، شرایط ویژه کشور را به تصویر بکشم که نشد. بنابراین تصمیم گرفتم به مستند دیگری درباره بیماری «ای بی» بپردازم. متأسفانه مجموع این شرایط باعث شد، آن طور که می‌خواستم مشکل کرونا را هم که درد بچه‌های مبتلا به بیماری پروانه‌ای را بیشتر کرده، بپردازم اما در نهایت کار را جمع کردم و مستند «پروانگی» را به چهاردهمین جشنواره سینماحقیقت رساندم.

اشتراک گذاری این نوشته

اشتراک در خبرنامه

جهت دریافت اخبار مهم ایمیل خود را وارد نمایید