ردکردن این

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی فرارسیدن روز وحدت حوزه و دانشگاه را تبریک گفت

دکتر محمدمهدی طهرانچی با صدور پیامی، روز «وحدت حوزه و دانشگاه» را گرامی داشت.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر محمدمهدی طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در پیامی ۲۷ آذرماه سالروز شهادت روحانی برجسته، آیت‌الله دکتر محمد مفتح پایه‌گذار «وحدت حوزه و دانشگاه» را گرامی داشت.

در متن پیام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آمده است:

بسمه تعالی

با حمد و ستایش به محضر باری تعالی و درود بر پیامبر خاتم (ص) و اهل بیت کرامش که چراغ راه بشریت‌‏اند.

۲۷ آذرماه سالروز شهادت روحانی برجسته، آیت‌الله دکتر محمد مفتح پایه‌گذار «وحدت حوزه و دانشگاه» را گرامی می‌دارم. امید است راه و روش این شهید گرانقدر سرلوحه جوانان، دانش پژوهان و روحانیت معزز قرار گیرد و ثمره آن به همگرایی بیشتر، تعالی و پیشرفت ایران اسلامی منجر شود.

طرح نظریه وحدت حوزه و دانشگاه از سوی شهید مفتح به واقع در شرایط ابتدای انقلاب اسلامی، موجب تزریق اعتماد و آرامش فکری به جامعه و نخبگان شد، با این رویکرد که می‌توان با حفظ استقلال جایگاه، این دو نهاد را به موتور محرک جامعه اسلامی تبدیل کرد، زیرا جامعه به زایش و رویش افکار و اندیشه‌های جدید و پاسخ به مسائل مهم خود نیاز دارد.

به واقع نظریه وحدت حوزه و دانشگاه می تواند محور تعالی و مبنای گفتمانی جامعه اسلامی باشد، مشروط بر اینکه از ظرفیت‌های مهم علمی، فرهنگی و معرفتی این دو نهاد به عنوان مولدهای فکری جامعه استفاده شود که به پشتوانه پژوهشگران و اندیشمندان این امر میسر خواهد شد تا آرمان‌های انقلاب اسلامی محقق شود؛ همانطور که امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری توصیه‌ها و تأکیداتی مبنی بر شکل‌گیری گفتگو و تعامل بین دانشگاهیان و حوزویان داشتند، مطمئنا شرط موفقیت در این مسیر ایجاد اراده مشترک برای همکاری خواهد بود.

دانشگاه آزاد اسلامی که همواره پذیرای دو قشر دانشگاهی و حوزوی است، توانسته با نهادینه کردن فرهنگ تقریب مذاهب و نشست‌های تخصصی و توسعه دفاتر تقریب در کشور، برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی، تقویت فعالیت های مهم فکری در تشکلهای دانشجویی در مسیر تقویت وحدت حوزه و دانشگاه نقش پیشرویی داشته باشد.

امیدوارم، محققان و دانش‌پژوهان دانشگاه با اهتمام و خوانشی جدید از وحدت حوزه و دانشگاه با رویکردی در هم‌افزایی علم و دین، زمینه مناسبی را برای پاسخگویی به مسائل و ابهامات جامعه و همچنین رفع مشکلات فرهنگی و اجتماعی فراهم کنند و زمینه تعالی و توسعه جامعه ایران اسلامی را فراهم آورند.

از خداوند متعال برای همه عزیزان دانشگاهی و حوزوی آرزوی سلامتی، عزت و توفیق خدمت بیشتر به کشور را مسئلت دارم.

محمدمهدی طهرانچی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی

 

اشتراک گذاری این نوشته

اشتراک در خبرنامه

جهت دریافت اخبار مهم ایمیل خود را وارد نمایید