ردکردن این

امتحانات دانشجویان در نیمسال جدید تحصیلی چگونه برگزار می‌شود؟

سرعت واکسیناسیون در کشور سبب شده که امیدها برای ازسرگیری فعالیت‌های حضوری در دانشگاه‌ها افزایش یابد و بسیاری از دانشگاه‌ها حضوری شدن امتحانات پایان‌ترم را خبر دهند.

دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابرکوه: آموزش‌ها در اکثر دانشگاه‌ها آغاز شده و دانشجویان برای چهارمین نیمسال تحصیلی به‌صورت مجازی وارد دانشگاه‌ها می‌شوند. این در حالی است که روند واکسیناسیون در کشور نشان می‌دهد به‌زودی جمعیت قابل توجهی از مردم واکسینه خواهند شد. براساس اعلام بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت در این زمینه به‌زودی ۷۰ درصد جمعیت کشور واکسینه خواهند شد. این روند سبب شده که بسیاری از دانشجویان زمان حضوری شدن آموزش‌ها را مطالبه کنند. پیش‌بینی‌ها در این زمینه می‌گوید که آموزش دانشجویان از اواسط آبان‌ماه تا اوایل آذرماه حضوری می‌شود چراکه تا زمان دانشجویان دُز دوم واکسن را نیز دریافت کرده‌اند و به ایمنی مناسب دست یافته‌اند.

به گفته دکتر محمدمهدی طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی؛ «ترم آینده از ۱۶ هفته آموزشی ۱۲ هفته آموزش مجازی خواهیم داشت و مابقی احتمالاً حضوری خواهد بود.» وی می‌گوید: «کلاس‌های آزمایشگاهی در مناطق بی‌خطر حضوری برگزار می‌شود در شهرهای پرخطر پروتکل‌های بهداشتی مدنظر است. دانشجویان پزشکی نیز آموزش‌های حضوری خواهند داشت.»

بر اساس اعلام محمدعلی زلفی‌گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری؛ «در حال حاضر شیوه حضور دانشجویان ما در دانشگاه‌ها تلفیقی است. دانشجویان کارشناسی ارشد که به مرحله پایان‌نامه رسیدند و امکانات خوابگاهی و کارگاهی دارند، حضور خواهند داشت.»

وی می‌گوید: «علاوه بر این، دانشجویان کارشناسی و ورودی‌های کارشناسی ارشد و دکتری که فعالیت آموزشی دارند فعلاً در فضای مجازی تحصیل می‌کنند و مابقی جزئیات بازگشایی دانشگاه‌ها به شکل حضوری تابع مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا خواهد بود.»

به گفته ابوالفضل واحدی، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علم و صنعت در این زمینه ملاک برنامه‌ریزی‌ها برای ترم جدید حضوری است ولی این آمادگی وجود دارد که متناسب با وضعیت جدید برنامه‌ریزی‌ها تغییر پیدا کند.

وی اعلام می‌کند: «در حال حاضر کلاس‌های دانشجویان مجازی آغاز شده است اما به‌محض اینکه ستاد مقابله با کرونا مجوز فعالیت حضوری را صادر کند آموزش حضوری را با اولویت دانشجویان تحصیلات تکمیلی آغاز خواهیم کرد.»

اشتراک گذاری این نوشته

اشتراک در خبرنامه

جهت دریافت اخبار مهم ایمیل خود را وارد نمایید